STANOVISKO SPOLOČNOSTI TIPOS, NÁRODNÁ LOTÉRIOVÁ SPOLOČNOSŤ, A. S.
Tvrdenia považuje Tipos za zavádzajúce, manipulatívne, vytrhnuté z kontextu a zneužité pre získavanie politických bodov. TIPOS pôsobí v silnom konkurenčnom prostredí, v ktorom musí intenzívne a aktívne komunikovať svoje produkty. Revízia doterajších mediálnych aktivít v spoločnosti poukázala na neefektívne mediálne nákupy a kampane v minulosti. Nové vedenie TIPOSu na základe doterajších dlhoročných skúseností z mediálnej oblasti prevzalo nákup mediálneho priestoru v rádiách a televíziách do vlastnej réžie, aby malo pod kontrolou náklady na efektívne nakupovanie médií. TIPOS aktuálne zazmluvňuje celkovo sedem najpočúvanejších celoplošných rádií a všetky televízie. Výsledkom sú výhodnejšie ceny o 20 % až 50 %, ako mal TIPOS doteraz.
Pre cieľovú skupinu kampaní TIPOS je Fun rádio druhým najsilnejším rádiom. Preto patrí do mediálneho mixu. Spoluprácu s Fun rádiom začalo už prechádzajúce vedenie TIPOSu. Aktuálna zmluva pod novým vedením TIPOSu priniesla zníženie ceny o takmer 45 %. Garantovaný rozpočet pre Fun rádio je 100-tisíc eur bez DPH, čo je porovnateľné s ostatnými rádiami, s ktorými TIPOS rokuje.
TIPOS pôsobí na silnom konkurenčnom trhu. Ponuka a predaj jej produktov a služieb si vyžaduje v tomto konkurenčnom prostredí intenzívnu komunikáciu smerom k zákazníkom aj prostredníctvom médií a reklamných kampaní. Pre výber vhodného mixu médií, rádií a televízií, na ktorých bude do konca roka prebiehať viacero produktových kampaní, vychádzal TIPOS zo záverov mediálneho prieskumu agentúry Median, Media & Market & Lifestyle (MML). Podľa neho sa Fun rádio umiestnilo ako druhé najpočúvanejšie rádio pre cieľovú skupinu TIPOSu (poslucháčov vo veku 25 – 50). TIPOS aktuálne pripravuje a postupne uzatvára zmluvy so všetkými relevantnými rádiami na slovenskom trhu. Zmluva s Fun rádiom je jedna zo siedmich. Podpísaná je zmluva s rádiom Európa 2, zároveň sa pripravujú zmluvy na podpis s nasledovnými médiami: Rádio Expres, Slovensko 1, Jemné melódie, Rádio Vlna a Anténa Rock. Rovnako prebiehajú rokovania so všetkými televíziami.
O dobre zvolenej komunikačnej a marketingovej stratégii nového vedenia TIPOS hovorí aj fakt, že prvá reklamná kampaň na prémiový žreb Vysoká hra priniesla najrýchlejšie vypredanie celého objemu emisie žrebov už za tri mesiace namiesto štandardných dvanástich mesiacov. Na vysvetlenie: V zmluvách, ktoré sú zo zákona zverejnené v Centrálnom registri zmlúv, sú jasne zadefinované podmienky, ktoré vylučujú zneužitie finančných prostriedkov národnej lotériovej spoločnosti. Zavádzajúce a nepravdivé sú aj tvrdenia o výške sumy. Zmluva je rámcová a garantuje rozpočet vo výške 100-tisíc € bez DPH ako základ pre cenotvorbu. Maximálny objem nakupovaného reklamného priestoru počas zmluvného obdobia nemôže prekročiť 200-tisíc eur bez DPH (čo zodpovedá zverejnenej sume v CRZ vo výške 240-tisíc eur s DPH).
Fun rádio je dvojka
Komerčné a mediálne dôvody pre výber Fun rádia: Plánovaná investícia do Fun rádia odzrkadľuje pozíciu rádia na mediálnom trhu.
Fun rádio je č. 2 v počúvanosti na našu cieľovú skupinu = 12,5%; dosahuje 2. najvyšší podiel počúvanosti medzi top rádio stanicami na trhu = 18,6%; Fun rádio je č. 2 z hľadiska afinity, teda cielenosti na našu cieľovú skupinu = index 124;
Fun rádio je č. 2 na trhu rádií v podiele mediálnych investícií = 23,2%, čomu zodpovedá aj výška investície TIPOSu; Patrí medzi Top 4 cenovo najefektívnejšie rádiá = 3,4 eur za oslovenie 1 000 osôb z cieľovej skupiny. ### TIPOS/www.tipos.sk TIPOS, národná lotériová spoločnosť, a. s., ktorá prevádzkuje číselné lotérie a internetové hry tvoriace štátnu lotériu a iné hazardné hry podľa zákona č. 30/2019 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Spoločnosť prevádzkuje štátnu lotériu a ďalšie hazardné hry na základe individuálnych licencií udelených Ministerstvom financií Slovenskej republiky.